Tibble Gymnasium Campus Kista

Isafjordsgatan 30B

I nyrenoverade lokaler mitt i Kista lär du känna elever från olika klasser, samtidigt som du får utrymme att vara dig själv. Vi lägger stort fokus på att du ska känna arbetsro på lektionerna och få möjlighet till det stöd du behöver i dina studier.

Järva
Fristående

• Ledarhund och assistanshund välkommen
  • Toalett med plats för eldriven rullstol
  • Bemannad reception
  • Entré och entréhall för rullstolsburen
  • Kontrastmarkering
  • Tillgänglig hiss
  • Tydlig skyltning

Mer om oss

På Tibble Campus Kista finns det plats för 400 elever och storleken gör det möjligt för dig att lära känna elever från många olika klasser, samtidigt som du får utrymme att vara dig själv.

Vi utbildar unga vuxna till drivna, företagsamma, kritiskt tänkande människor och hoppas kunna inspirera dig till att ta reda på vem du är, vad du vill och vad du kan!

Här får du en gymnasieutbildning av högsta kvalitet som förbereder dig för högre studier och den framtida arbetsmarknaden. Genom våra medarbetare når vi de bästa resultaten för våra elever – för dina möjligheter att lyckas i framtiden.

Våra utbildningar

• Ekonomiprogrammet
  • Naturvetenskapsprogrammet
  • Samhällsvetenskapsprogrammet

Om våra utbildningar och inriktningar, webbplats Tibble Gymnasium Campus Kista

Kriminologisk profil

På Tibble Gymnasium Campus Kista kan du läsa en kriminologisk profil på din utbildning. Kriminologi betyder läran om brott och här studera du kriminologiska teorier och får förståelse och rättspsykologiska processer.

Profilen genomsyrar hela din utbildning och under din studietid kommer du får göra studiebesök och samarbeten med rättsväsendet.

Om profilen kriminologi, webbplats Tibble Gymnasium Campus Kista

Framtidens arbetsmarknad

Kista är ett av världens ledande it-områden och här skapas innovation med fokus på en hållbar framtid. Därför är Kista en självklar plats för vår skola som syftar till att ge dig en utbildning som är väl anpassad efter framtidens behov och som följer med i utvecklingen.

Här finns utöver Tibble Campus Kista flera gymnasieskolor, högskolor och universitet samt världsledande företag som möjliggör för goda samarbeten.

Projektvecka

Fyra gånger per läsår bryts de vanliga lektionerna och elever får i stället arbeta ämnesövergripande med ett projekt som berör ett av de globala målen, vilket vil kallar Projektveckan. Arbetssättet liknar det man senare möter på högskola och i arbetslivet.