Mars 2024

Skolinspektionen har beslutat att återkalla godkännandet för Arena Academy Stockholm från och med 14 juni 2024. Beslutet är överklagat av huvudmannen för Arena Academy Stockholm.

Augusti 2023

Skolinspektionen har beslutat att återkalla tillståndet för Thorengruppen ABs gymnasieskola Thoren Business School Solna från och med den 31 juli 2023. Beslutet berör dig som idag går på Thoren ...

Juni 2022

Hela 250 bidrag lämnades in när stadens skolor tog sig an Net Zero Challenge: Stockholm – en miljö- och klimatutmaning i Minecraft!

Maj 2022

Skolinspektionen har beslutat att återkalla tillståndet att bedriva skola för Edinit AB från och med 30 juni 2022. Beslutet berör elever på International IT College of Sweden.

Maj 2021

För att snabbt bryta smittkedjor och främja närundervisning införs nu snabbtester för covid-19 i alla 26 kommunala gymnasieskolor i Stockholm.