Klara teoretiska gymnasium östra

Värtavägen 65

Vi vill inspirera och motivera dig till att överträffa dina mål. Vi jobbar alltid med modern forskningsbaserad pedagogik, det digitala lärandet och ett aktivt elevinflytande för att förbereda dig för studier efter gymnasiet.

Norra innerstaden
Fristående

Uppgift saknas

Om skolan

• Hos oss får du gå på en modern skola där du kan fokusera på att utvecklas, och förbereder dig både för vuxenlivet, högskolan och arbetslivet.
  • En viktig del av din utbildning hos oss är att få testa dina kunskaper utanför skolan för att du ska ha möjlighet att koppla dina teoretiska kunskaper gentemot verkligheten. Detta möjliggör vi genom att interagera med högskolor och museum så mycket som möjligt.
  • Skolan ligger i ett eget hus på Gärdet i Stockholm, nära både kommunikationer och grönområden och har egen matsal.

Hälsning från rektor

Som rektor på Klara Östra vill jag göra en bra skola ännu bättre! För mig är det viktigt att vi gör det tillsammans med våra fina elever. Det är spännande att få vara en del av ungdomars driv och kreativitet.

En viktig del av din utbildning hos oss är som sagt att få testa dina kunskaper utanför skolan. Du ska vara en expert på att “nätverka” när du lämnar Klara Östra.

Välkommen till oss!

Oliver Ylvenius, rektor Klara Östra