Skolbyggnad

Betty Petterssons gymnasium

Drivhusvägen 4

Välkommen till en modern och nyrenoverad gymnasieskola där du förbereds för att möta din och vår omvärlds framtid.

Enskede-Årsta-Vantör
Kommunal

Uppgift saknas

Var med och bygg upp något nytt. Betty Petterssons gymnasium är ett gymnasium på riktigt med lärande i centrum. Vi är en nyöppnad skola i trevliga Enskede, med närhet till såväl stad som natur och kollektivtrafik.

Program

På Betty Petterssons läser du högskoleförberedande program. Dina studier genomsyras av våra ledord ”människan, omvärlden och framtiden". Vi förbereder dig att bli en person ”före din tid”.

Läs om innehåll och programfördjupande kurser på Betty Petterssons gymnasiums webbplats.

• Ekonomiprogrammet
  • Naturvetenskapsprogrammet
  • Samhällsvetenskapsprogrammet

Program på Betty Petterssons gymnasium

Lokaler

Våra lokaler har öppna ljusa ytor med lärare som är synliga och närvarande. Det finns gott om plats för möten, mellan individer, program och årskurser. Våra lokaler är nyrenoverade och funktionella. Här finns

• klassrum
  • labbsalar under uppbyggnad
  • skolbibliotek.

Elevkår och föreningar

Här har alla möjlighet att vara en del i helheten. Det pågår ett aktivt arbete för att skapa och underlätta elevdelaktighet, och egna initiativ inte bara uppmuntras – de uppmanas.