Skolbyggnaden.

Magelungen gymnasium Södermalm

Gaveliusgatan 7

Vi är en liten gymnasieskola med specialpedagogisk profil, mindre undervisningsgrupper och förstärkt elevhälsa. Skolan finns i vackra lokaler från 1700-talet med lugnt läge vid Vita Bergsparken.

Södermalm
Fristående

• Toalett med plats för eldriven rullstol
  • Entré och entréhall för rullstolsburen
  • Parkering för dig med nedsatt rörelseförmåga
  • Tydlig skyltning

Vi försöker tillgänglighetsanpassa utifrån vår lokals förutsättningar. Se vår webbplats för mer information

Om skolan

Behöver du ett mindre sammanhang för att lyckas med dina studier?

Hos oss kan du som har behov av omfattande särskilt stöd läsa Samhällsvetenskapsprogrammet med Samhällsinriktning eller Introduktionsprogrammet Individuellt Alternativ, IMA.

Vårt Individuella Alternativ är uppdelat i tre olika grupper

• IMA Försteget för elever med långvarig skolfrånvaro
  • IMA ASD för elever med diagnos inom autismspektrumtillstånd
  • IMA för elever som saknar betyg från grundskolan och som vill söka vidare till nationellt program, yrkesintroduktion eller folkhögskola.

Vi erbjuder en lugn skolmiljö med totalt cirka 140 elever och 30 anställda. All undervisning på skolan sker i små grupper om 5–12 elever och dina lärare, mentor och elevhälsopersonal arbetar nära tillsammans för att stödja dig att nå dina mål.

Vi arbetar med tydliggörande pedagogik utifrån vars och ens förutsättningar. Du erbjuds också att delta i Skolkontakt som är social färdighetsträning i grupp och som hålls av utbildad personal på skolan två perioder om året.