Elever i arbetskläder

Grillska gymnasiet Kungsholmen

Lindhagensgatan 126

Här får skolmaten högsta betyg och 97 procent av våra elever rekommenderar skolan till andra. Vi erbjuder Ekonomi och Restaurang & livsmedel. Här finns ett aktivt arbete med samhällsengagemang för att ge dig möjlighet att påverka och göra skillnad.

Kungsholmen
Fristående

Uppgift saknas

Ekonomi

En bred utbildning med många praktiska inslag där du får pröva dina kreativa affärsidéer i praktiken. Vi jobbar mycket med socialt entreprenörskap, där samhällsnyttan är lika viktig som de ekonomiska vinsterna.

Restaurang, bageri, konditori

Jobba i kök eller servering i skolans restaurang och gör praktik på några av Stockholms bästa restauranger och bagerier. Det ger ett ovärderligt kontaktnät och goda chanser till jobb inom branschen, oavsett land.

Verkliga projekt och ett aktivt samhällsengagemang

Hos oss får du arbeta i längre sammanhållna pass med verklighetsbaserat lärande och riktiga projekt i samarbete med företag och organisationer.

Tro på din egen förmåga och nå dina mål

Vi jobbar för att stärka elevernas tro på sig själva och på sin egen förmåga, bland annat genom motivation och hälsa. Tillsammans arbetar vi utifrån skolans värdegrund för att alla ska må bra och nå sina mål.

Grillska Gymnasiet drivs av Stadsmissionens Skolstiftelse och är en friskola utan vinstsyfte.