Skolans byggnad

Stockholm Science and Innovation School

Borgarfjordsgatan 6C

Stockholm Science & Innovation School (SSIS) vidareutvecklar samarbeten mellan skola, näringsliv och universitet.

Järva
Kommunal

• Toalett med plats för eldriven rullstol
  • Bemannad reception
  • Entré och entréhall för rullstolsburen
  • Hörselteknisk utrustning
  • Parkering för dig med nedsatt rörelseförmåga
  • Tillgänglig hiss
  • Tydlig skyltning

Utbildningen är utformad i samråd med samarbetspartners för att förse dig med de kompetenser som behövs för ett studie- och yrkesliv inom en global och föränderlig bransch.

Program

Läs om innehåll och programfördjupande kurser för teknikprogrammet på SSIS gymnasiums webbplats.

Program på SSIS

Samarbetspartners

Våra partners ger oss möjlighet till en mängd olika studiebesök, föreläsningar, workshops och projekt med insyn i den otroliga bredd av yrken som finns inom teknik- och IT-branschen.

Tillsammans med företagen har vi fokus på entreprenörskap, ledarskap, programmering, kommunikation och inspiration.

Lokaler

SSIS är en liten skola i ett stort sammanhang. NOD-huset i Kista är byggt för att vara en modern mötesplats för utbildning, forskning, företag och entreprenörer.

Skollokalerna är utformade för öppenhet och synlighet.

Skolans historia i korthet

Byggnaden NOD i Kista färdigställdes 2014.