Information till dig som går på Stillerska gymnasiet

Publicerad:

Skolinspektionen har återkallat tillståndet att bedriva skola för Stillerska AB, som i dag driver Stillerska gymnasiet. Det gäller från den 1 juli 2024. Beslutet berör dig som är elev på skolan och har Stockholms stad som hemkommun.

Du som skulle börja år 2 eller 3 på Stillerska gymnasiet behöver nu fortsätta dina studier på en annan gymnasieskola. Du kan anmäla intresse till de skolor som erbjuder det program du önskar att gå. Skicka in din intresseanmälan via den önskade gymnasieskolans webbplats.

Gymnasieskolor i Stockholms stad

Hitta gymnasieskola och anpassad gymnasieskola

Stöd och information

Vill du ha hjälp att hitta en ny utbildningsplats behöver du mejla din individuella studieplan och kontaktuppgifter till Skolslussen senast den 5 augusti 2024.

Har du frågor och funderingar är du välkommen att kontakta studie- och yrkesvägledare på Skolslussen.

E-post: skolslussen@edu.stockholm.se