Prova på-dans på Kungliga Svenska balettskolan för gymnasieelever

Datum:

Tid:

Plats: Münchenbryggeriet, Söder Mälarstrand 39

Är du mellan 14 och 17 år och vill ha en framtid inom dans? Då är du varmt välkommen till Kungliga Svenska balettskolans prova på-dag för gymnasieelever.

Är du intresserad av en elitutbildning i dans? Vill du bli en del av norra Europas bästa dansskola? Du har möjlighet att delta i två olika lektioner med inriktning klassisk balett och/eller samtida dans. Med våra duktiga lärare får ni ta del av en lektion som visar vad vi undervisar på skolan. Ett bra tillfälle att känna efter om detta kan vara något för dig!

Prova på-dans på Kungliga Svenska balettskolan vänder sig till dig som vill satsa på dans. Eventet är kostnadsfritt och vårt mål är att visa hur en framtid med dans kan se ut.

Om Kungliga Svenska balettskolan

På Kungliga Svenska balettskolan har vi djupa rötter i svensk danshistoria. Sedan 1700-talet har vi format morgondagens dansare tillsammans med erfarna pedagoger, välkända dansprofiler från världen över och inte minst alla våra elever. Ta chansen att upptäcka en framtid inom dans.

Du anmäler dig till evenemanget via formuläret.

Anmäl dig till prova på-dans på Kungliga Svenska balettskolan

Har du frågor kan du kontakta vår producent Ann-Louise Moberg.

E-post: ann-louise.moberg@edu.stockholm.se