Öppet hus Spånga Gymnasium

Datum:

Tid:

Plats: Spånga Gymnasium, Adolf Rudbecks väg 21

Nyfiken på Spånga gymnasium? Stockholms bästa naturbruksgymnasium. Kom till vårt öppet hus!

Under kvällen får du träffa våra lärare, vår skolledning och vårt EHT-team. Du får se våra anläggningar, uppleva öppna lektionssalar och inte minst – se vår berömda djuranläggning!

Program

• Vid huvudentrén väntar våra hjälpsamma elever som kan svara på dina frågor och guida dig till rätt plats på skolan.

• Kvällen börjar med ett informationsmöte i den främre aulan där vår skolledning tar emot dig och presenterar skolan.

• Efter det är du välkommen in till den bakre aulan där vi bjuder på fika. Här finns också representanter för våra olika program som kan ge dig den information du behöver.

• Du är välkommen att gå runt och upptäcka vår skola. Det finns elever på plats för att visa vägen till både vår stora djuranläggning, våra öppna klassrum och våra labbsalar.

Hjärtligt välkommen till vårt Öppna hus på Spånga Gymnasium!

• Till oss hittar du enklast med pendeltåg. Du kan promenera till vår skola från Spånga station.
  • Kommer du med buss ska du kliva av på hållplats Svandammen.

Spånga gymnasium

Du hittar med information om vårt naturbruksgymnasium på skolans webbplats.